lördag 19 oktober 2013

Inte galen nog för att passa in...

Jag har skickat glada blogginlägg om min nya skola...
Men nu orkar jag inte längre gömma mig bakom ett leende...
I hela mitt liv har min mamma försökt att få mig att böja min nacke då någon går emot mig. Lärt mig att svälja min stolthet... Jag har nu försökt det sen den 12e Augusti... Men att få veta att en person har hatat och avskytt mig sen dag ett utan någon vettig anledning får mig att ge upp...
Jag passar inte in här. Det vet alla. Det ser alla. Jag är bara Tjejen från västragötaland. Jag är inte galen nog. Jag är inte "CP" nog. (dock är det väldigt fel att säga så). Det sa personen som hatar mig rakt i mitt ansikte... Jag har en dålig attityd... Men tror ni att ni kan möta mig med en dålig attityd och sedan förvänta er en god attityd tillbaka?
När någon tvingar en person att välja bara för att man är så stolt och så elak att man inte in public kan uppföra sig då har man ett problem...
Att försöka bli vän med denna personen är omöjligt... Varför ska man då försöka? Varför ens försöka komma överens in public när bara en lägger manken till det?
Ja varför...
Jag vägrar gå igenom exakt samma sak 3 år till efter de 5 tidigare åren... Kan man inte acceptera att andra är annorlunda då ska man inte umgås med människor över huvud taget.
Nej jag är inte galen nog, jag är inte "CP" nog. Men jag är mig själv. Och om du inte kan acceptera det, då ska du inte umgås med någon. Vill man bli accepterad och få riktiga vänner då ska man vara sig själv...
Du gav mig inte ens en chans innan du dömde mig.

Detta var allt från mig denna gången. Men glöm inte: Bara för att någon inte är exakt som du och inte är lika galen som du, så ska du inte döma dom innan du lärt känna dom.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar